Monday, November 18, 2013

Alfatihah...

salam isnin untuk semua..

biasalah hari isnin..semuanya lemau..macam aku..weekend mcm tak pernah cukup..adanya nak wat..dan 90 % adalah tidor..hehehehe..jangan marah ye..

oklah..pada pagi jumaat yang dingin..aku menerima bbm dari kazen aku..memberitahu aku tentang kematian kekasihnya Z..dan kebetulan aku mengenali arwah kekasihnya , sebagai rakan fb aku. Aku memang dikhabarkan bahawa dia kemalangan pada hari selasa, operation, coma tapi aku sentiasa berdoa agar dia selamat dan aku amat berharap agar kazen aku berkahwin dengan dia.

arwah ada juga menghantar mesej kat inbox fb..bertanya khabar dan yang paling aku suka bila dia memang nyatakan pada aku betapa dia amat mencintai kazen aku dan berusaha untuk menjadi yang terbaik ..dan plan dia untuk kawin itu tetap ada..cuma kazenku masih tidak berdaya memberi jawapan "yes"...

apa pun..life must go on.. sememangnya kita tidak akan menjangka bila kita di jemput olehNya. Semua yang berlaku ada hikmah, ada maksud tersurat dan tersirat.. untuk kazen syg...kak rfa berharap dikau akan tabah menghadapi segala dugaan yang mendatang. Jangan sesekali menyalahkan diri kerana  Segalanya berlaku dengan kehendak Allah dan sebagai hamba kita harus menerima dengan redha dan pasrah...

kisah ini memberikan aku kesan pada aku..seperti kata sis luna..kita kena appreciate org yang kita sayang, baik family atau pun kawan kawan di sekeliling kita sb kita x akan tahu apa yang akan berlaku kemudian hari..


"sampaikan salam buat semua
salam terakhir..salam teristimewa
kepada kau yang tersayang
pada teman yang ku kenal
pemergianku ini tak dirancang

usah bertanya mengapa aku
mengucap salam terakhir kepadamu
kerna waktu berputaran
bimbang tak kesempatan
melahirkan kerinduan terhadap mu

demi sebuah kenyataan
yang amat menyakitkan
aku yang tidak berdaya
hanya berserah pada Nya

salam akhir
salam yang teristimewa
ku memohon keampunan
melaluinya ku beri kemaafan
kepadamu..

Andainya aku punya waktu
masih ku ingin mengulangi semula
saat indah bersama mu
sayang tak berkesempatan
abadikan saja
salam ku diingatan..
salam ku yang terakhir..."



Dear Z, damailah dikau disana....dan semoga dikau ditempatkan di tempat orang yang beriman dan diberkati...aminn...alfatihah



pssstt....tak mampu nak dengar berita kehilangan org yang kita sayang...lembik rasa lutut..

xoxo rfa
krdt to mr.google

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....